フルーツパーティー

<ウェブサイト名>

<現在の時刻>

出典: 標準

東京大学大学院 情報学環・学際情報学府 The University of Tokyo III / GSII Access Contact us --> --> 学環・学府とはAbout 学環・学府についてAbout the III and GSII 学環長のメッセージMessage from the Dean 沿革History 倫理綱領Ethics Policy Principles 国際連携International Tie-ups 社会連携Social Tie-ups 紀要・出版物Bulletin & Publications 採用情報Recruiting 共同研究・ご寄附のおさそいCollaboration and Giving 在学生・修了者向け情報For Students 施設Facilities 施設一覧List of facilities 情報学環・福武ホールIII Fukutake Hall ダイワユビキタス学術研究館The Daiwa Ubiquitous Computing Research Building ユビキタス情報社会基盤研究センターResearch Center for Ubiquitous Information Society Infrastructure 総合防災情報研究センター (CIDIR)Center for Integrated Disaster Information Research (CIDIR) 社会情報研究資料センターMulti-media and Socio-information Studies Archive メディア・コンテンツ総合研究機構Media Contents Research Initiative 情報学環・学際情報学府図書室III Library 東京大学情報学環オープンスタジオOpen Studio, iiiUTokyo 東京大学情報学環メディアスタジオMedia Studio, iiiUTokyo 教育Education コース紹介List of courses 社会情報学コースSocio-information and communication studies course 文化・人間情報学コースCultural and human information studies course 先端表現情報学コースEmerging design and informatics course 総合分析情報学コースApplied computer science course アジア情報社会コースITASIA program 生物統計情報学コースBiostatistics and bioinformatics course 情報学環教育部Undergraduate research student program 講義Classes 就職先情報Career paths 特別奨学金プログラムScholarship programs 研究Research 研究エリアResearch areas 最近の研究・活動Recent research activities 学位論文Theses & Dissertations 教員Faculty すべての教員Faculty 社会情報学コースSocio-information and communication studies course 文化・人間情報学コースCultural and human information studies course 先端表現情報学コースEmerging design and informatics course 総合分析情報学コースApplied computer science course アジア情報社会コースITASIA program 生物統計情報学コースBiostatistics and bioinformatics course 情報学環教育部Undergraduate research student program 入試情報Admissions 入試情報概要(はじめに)Overview 募集要項(入試案内)Application Guidelines 出願方法Application Method ホームHome イベントEvent 20242024 Dr. Jiré Emine Gözen講演会 「『迷路で実体化したデータ』から『ありのままの自然を受け入れる器』へ: AIを(再)想像するためのインフラあるいは実験的集合体としてのメディア環境」Lecture by Dr. Jiré Emine Gözen “From “Data Made Flesh in the Mazes” to “A Vessel that Accepts Nature as It Is”: Media Environments as Infrastructures and Experimental Assemblages to Imagine and Re-imagining AI” イベント Event Archive 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 Tweet March 19, 2024 Dr. Jiré Emine Gözen講演会 「『迷路で実体化したデータ』から『ありのままの自然を受け入れる器』へ: AIを(再)想像するためのインフラあるいは実験的集合体としてのメディア環境」Lecture by Dr. Jiré Emine Gözen “From “Data Made Flesh in the Mazes” to “A Vessel that Accepts Nature as It Is”: Media Environments as Infrastructures and Experimental Assemblages to Imagine and Re-imagining AI” B’AIグローバル・フォーラムでは、ヨーロッパ応用科学大学芸術デザイン学部教授のJiré Emine Gözen氏をお招きし、「『迷路で実体化したデータ』から『ありのままの自然を受け入れる器』へ: AIを(再)想像するためのインフラあるいは実験的集合体としてのメディア環境」というテーマでご講演いただきます。 ご関心のある方はぜひご参加ください。   ◇ 開催情報 ・日時:2024年3月19日(火)16:00~17:30(日本時間) ・形式:対面(※先着20名)およびZoomによるハイブリッド開催 ・対面会場:東京大学浅野キャンパス理学部3号館327 ・参加方法:対面参加の場合3月13日(水)まで、オンライン参加の場合3月17日(日)までに、下記URLよりお申し込みください。 https://forms.gle/nB2tC2tgYmeL77367 ・使用言語:英語(通訳なし) ・主催:東京大学Beyond AI研究推進機構B’AIグローバル・フォーラム ・後援:東京大学Beyond AI研究推進機構   ◇ 講演者 Dr. Jiré Emine Gözen(ヨーロッパ応用科学大学芸術デザイン学部教授) Jiré Emine Gözen氏はメディア・文化理論の教授であり、ベルリンのヨーロッパ応用科学大学芸術デザイン学部で教鞭をとっている。また、2020年9月よりGesellschaft für Medienwissenschaft(ドイツにおけるメディア学会)の会長に選出された。 彼女はメディア文化研究、メディア美学、視覚文化を中心に、アートと理論の交差点に位置する研究を行っている。彼女の研究は、批評理論、ジェンダーおよびクィア・スタディーズ、ポストコロニアル理論、新唯物論的視点、そしてテクノロジー研究の影響を受けている。 森美術館、3331 Arts Chiyoda、デザイン・フェスタ・ギャラリーなどでの勤務を含め、日本で数年間を過ごし、現在では、人間と機械の関係やAI、未来のテクノロジー、ポストヒューマニズムをめぐる語りや言説が研究の中心となっている。加えて、プレイボーイ誌を中心に、「破壊的な」男性性の視覚的構築について批判的に検証している。また、政治、科学、メディアにおける模倣の現象を探求し、ドナルド・トランプやイーロン・マスクなどの著名人、オルト・ライトやテロリストの運動などを掘り下げている。 彼女は、Forum Antirassismus Medienwissenschaft(メディア研究における反レイシズム・フォーラム)で活発に活動しているメンバーでもある。メディア研究誌であるZeitschrift für Medienwissenschaftの第26号「X|Kein Lagebericht」(2022年)のゲストエディターとして、人種差別と(メディア)科学および西洋の認識論の絡み合いを考察し、この分野に大きく貢献した。2022年以降は、メディア研究誌のブログ「GAAAP_ The Blog of the Zeitschrift für Medienwissenschaft」を共同編集し、この分野における批判的言説の発展をさらに推し進めている。   ◇ 講演要旨 「迷路で実体化したデータ」から「ありのままの自然を受け入れる器」へ: AIを(再)想像するためのインフラあるいは実験的集合体としてのメディア環境 人間、機械、自然、人工知能の相互作用は、芸術や文学における思弁的な語りを通して探求されており、私たちが共有する「社会技術的想像力」に反映される社会の認識や議論を大きく形づくっている。本講演では、AIに対する想像や再想像が展開される実験的なインフラや集合体として、芸術や文学におけるさまざまなメディア環境を掘り下げていく。そしてウィリアム・ギブソンの「マトリックス」(1984年)という概念と、豊島美術館にある内藤礼の「母型」(2010年)という作品に焦点を当て、AIとポストヒューマニズムの未来についての対照的な構想を明らかにする。すなわち、ギブソンの構想が支配的な語りの繰り返しを想起させるのに対し、内藤の解釈は新唯物論の視点と絡み合い、土着的な認識論へと向かう、異なる道を提示している。 ◇ お問い合わせ 東京大学B’AIグローバル・フォーラム事務局 bai.global.forum[at]gmail.com([at]を@に変えてください) The B’AI Global Forum will hold a talk by Dr. Jiré Emine Gözen entitled “From “Data Made Flesh in the Mazes” to “A Vessel that Accepts Nature as It Is”: Media Environments as Infrastructures and Experimental Assemblages to Imagine and Re-imagining AI” on March 19, 2024.   ◇ Date & Venue ・Date: March 19, 2024 (Tue), 4:00~5:30 pm (JST) ・Venue: On-site (up to 20 participants) & Online Hybrid ・On-site:Room 327, Faculty of Science Bldg.3 (The University of Tokyo, Asano Campus) ・How to register:For on-site participation, please register below by 13 March (Wed); to participate via Zoom please register below by 17 March (Sun). https://forms.gle/nB2tC2tgYmeL77367 ・Language: English ・Organizer: B’AI Global Forum, Institute for AI and Beyond, The University of Tokyo ・Supported by The Institute for AI and Beyond, The University of Tokyo   ◇ Speaker Dr. Jiré Emine Gözen(Professor at the Faculty of Art and Design of the University of Europe for Applied Sciences) Jiré Emine Gözen is a professor of Media and Cultural Theory and teaches at the Faculty of Art and Design of the University of Europe for Applied Sciences in Berlin, she has served as Vice-President of International Affairs and University Development since October 2023. She also has been elected as Chairperson of the Gesellschaft für Medienwissenschaft (German Society for Media Studies) since September 2020. Her research is situated at the intersection of art and theory, focusing on media cultural studies, media aesthetics, and visual culture. Her work is influenced by critical theory, gender and queer studies, postcolonial theories, and new materialistic perspectives, as well as science and technology studies. Having spent several years living and working in Japan, including working at institutions such as the Mori Art Museum, 3331 Arts Chiyoda, and Design Festa Gallery, her research now centers on narratives and discourses surrounding human-machine relations and AI, future technologies, and posthumanism. Additionally, she critically examines the visual construction of &#8220;subversive&#8221; masculinity, with a particular focus on Playboy Magazine. She also explores the phenomenon of mimicry in politics, science, and media, delving into figures like Donald Trump and Elon Musk, as well as alt-right and terrorist movements. She is an active member of the Forum Antirassismus Medienwissenschaft (Anti-Racism in Media Studies). She has contributed significantly to the field as part of the guest editor team for issue 26 of the Zeitschrift für Medienwissenschaft (Journal for Media Studies), titled &#8220;X|Kein Lagebericht&#8221; (2022), which examines the intertwining of racism with (media) science and Western epistemologies. Since 2022, she has co-edited GAAAP_ The Blog of the Zeitschrift für Medienwissenschaft (Journal for Media Studies), furthering her commitment to advancing critical discourse within the field.   ◇ Abstract From “Data Made Flesh in the Mazes” to “A Vessel that Accepts Nature as It Is”: Media Environments as Infrastructures and Experimental Assemblages to Imagine and Re-imagining AI The interplay between man, machine, nature, and artificial intelligence, explored through speculative narratives in art and literature, significantly shapes societal perceptions and discussions that feed into our shared &#8220;sociotechnical imaginaries.&#8221; This presentation delves into differing media environments in art and literature as experimental infrastructures and assemblages through which imaginations and re-imaginations of AI unfold. Focusing on William Gibson&#8217;s notion of the &#8220;Matrix&#8221; (1984) alongside Rei Naito&#8217;s artwork “母型” (“Matrix”, 2010) situated within the Teshima Art Museum, this presentation discerns contrasting visions of AI and posthumanist futures. While Gibson&#8217;s vision evokes echoes of dominant narratives, Naito&#8217;s interpretation offers a divergent path, one that intertwines with New Materialist perspectives and paths the way towards indigenous epistemologies. ◇ Inquiry B’AI Global Forum Office bai.global.forum[at]gmail.com(Please change [at] to @) 東京大学大学院情報学環・学際情報学府The University of Tokyo Interfaculty Initiative in Information Studies Graduate School of Interdisciplinary Information Studies 本郷キャンパス〒113-0033東京都文京区本郷7-3-1Hongo Campus 7-3-1 Hongo, Bunkyo-ku, Tokyo 113-0033 JAPAN 駒場キャンパス〒153-8902東京都目黒区駒場3-8-1Komaba Campus 3-8-1 Komaba, Meguro-ku, Tokyo 153-8902 JAPAN お問い合わせContact Us アクセスAccess サイトマップSitemap サイトについてSite policy 個人情報保護指針Privacy policy 学内向けFor Faculty Members 学環・学府 限定FBグループiii FACEBOOK GROUP 在学生の皆様へ For Students 教職員の皆様へ For Faculties and staffs --> Copyright © 2024 The University of Tokyo Interfaculty Initiative in Information Studies. All rights reserved.

ホットニュース

競馬必勝法見つけた ルーレット配当 ぼんず CasinoLeoカジノの徹底解説【2024年3月】評判やボーナス
Copyright ©フルーツパーティー The Paper All rights reserved.